אנחנו מאמינים בחינוך ולימוד מתמידים כדרך חיים לחקירה, עיצוב דמותו של האדם וחיבור לערכי הארגון. ליצירת דרך חינוך משמעותית תנועת השומר החדש משלבת מעשה ולימוד תוך דגש על אופן החינוך המתבטא בדינמיות ולמידה מהשטח. המופ משמש ככתובת ליוזמות ורעיונות חינוכיים ברוח התנועה ותפקידו להיות שותף בפיתוחם ועיצובם.

רעיונות אלו מגיעים אלינו מהשטח הפנים ארגוני וכן מארגונים ויזמים חוץ ארגוניים. לשם כך אנו נפגשים עם מגוון יזמים חינוכיים, מדריכים ומנהלים לומדים יחד את הצורך העולה מהשטח ומפתחים יחד תוכן רלוונטי לתכנית. המופ כולל את תחומי ההנחיה, הדרכה, פיתוח התוכן, מחקר הערכה ומדידה ופדגוגיה חינוכית.

לפרטים נוספים והרשמה - לחץ כאן

פרטי התוכנית

הנחיה

בתכניות החינוכיות ארוכות הטווח שבארגון, מתקיימת דינמיקה קבוצתית קבועה, “בשומר מדברים”.

דווקא בארגון מעשי ואדמתי, יש צורך בדיבור קבוע ומעמיק, הן על מנת לייצר מרחב של אמון הבנה ופשר, והן על מנת לקנות שפה מעמיקה, שהיא עצמה שער להתפתחות אישית וקבוצתית.

הדרכה

תחום ההדרכה בארגון כולל הדרכת ימים בודדים ואף מסעות. הדרכה כוללת הדרכת שטח, הנחיית תוכן ערכי ואף הנחיה דינאמית קבוצתית.

צורך משמעותי שעולה מהשטח הוא נגיעה תודעתית ורגשית בערכים, בנוסף לדיון האינטלקטואלית הרגילה. דווקא דרך המסע, עבודת האדמה והעזרה לחקלאי, הופכים הערכים לטריים, נגישים ומעוררי רצון וחיים.

פיתוח תוכן

תחום פיתוח התוכן כולל פיתוח התכנים החינוכיים של תכניות הארגון השונות, שיעורי תוכן והעשרה. פיתוח התוכן מוכוון להיות דינמי וקשור למתרחש בשטח ולצרכים העולים ממנו. כמו כן הוא שואף לחבר חדש וישן, לאתגר את הלומד במקורות ושאלות הנוגעות לרבדים שונים בחייו.

מחקר הערכה ומדידה

חשוב לנו לדעת שהפעילות שלנו אכן משמעותית ועומדת ביעדיה המגוונים ולכן אנו מדגישים תחום זה. התחום עוסק במקומות בהם נדרש שימוש בכלים מעולם המחקר ביחס לתוכניות חינוכיות . למשל על מנת לגבש ׳חקר שוק וסביבה ארגונית׳ כדי להבין איפה התוכנית ממוקמת ביחס לתוכניות דומות, או לכתיבת תוכנית הערכה ומדידה להישגים הכמותיים והאיכותנים.

ריכוז פדגוגי

בשנים האחרונות אנו פועלים גם בעולם החינוך הפורמלי ולפיכך נדרשים להתמקצע בהיבטים המכונים פדגוגים בת משרד החינוך. כאן הכוונה לתכנון מקצועי של תחום הלמידה, בדגש על מקצועות הבגרות ועמידה בסטנדרטים של משרד החינוך.

אבני הבניין לחינוך בבית השומר החדש

•          זיהוי ‘צורך’ והפיכתו ל׳כיתת לימוד׳.

•          חינוך ממוקד צמיחה – לעורר השראה, לאתגר, להוות דוגמא אישית, ללמד, ללוות, ושוב לאתגר…

•          חינוך ב’פורמאלי’ בכלים של ה’בלתי פורמאלי’.

•          מערך דינמי – מותאם לשטח ויונק מתוצריו כל פעם מחדש.

•          פדגוגיה רב גילאית

•          פדגוגיה רב ממדית – נוגעת בשכבות השונות של האישיות.

•          מודל חיים – חינוך לאור אתגרי החיים  (לא במודל בועה).

•          ערכים – עצמאות, ערבות הדדית, אומץ אזרחי, אהבת הארץ והאדם.

יצירת קשר:

אפרת אינדיג – 050-8715602 | Efrat@hashomer.org.il

טופס התקשרות

מרכז מו”פ חינוך